Escaladarea violenței a agitat diplomației internaționale din toropeală sa.
Miniștrii de externe și trimișii avea din nou să aplice inteligența lor încearcă să se descurca că nodul gordian al afacerilor internaționale încă din 1948, problema israeliano-palestinian.
Deci, secretarul de stat al SUA John Kerry vorbește despre necesitatea urgentă de a clarifica statutul de locuri sfinte din Ierusalim, în timp ce săptămâna trecută francezii canvassed sprijin în Consiliul de Securitate al ONU pentru o nouă inițiativă, în timp ce tot timpul numarul mortilor a urcat în Israel și teritoriile ocupate.
Joi, există planuri pentru dl Kerry pentru a satisface prim-ministrul israelian, Benjamin Netanyahu, în Berlin.
Ce au de gând să vorbesc despre aceste stat și femei?
Ce valoare poate fi acolo, va încoace și încolo, când atât de multe abordări diferite au fost încercat înainte și nu a reușit?
Nu este noua revolta palestiniană, sau intifada, fundamental o creștere de frustrare cu disperarea de toate?
Avem o idee ce aceste noi abordari implica - dar să parca că pentru o clipă, pentru că indiferent de oamenii au în minte, aceasta rămâne o problemă fiendishly greu.
După ce a acoperit căutarea unei soluții pentru ultimii 25 de ani, îmi amintesc prea bine mai multe moduri diferite, care au fost încercat.
Înapoi în 1991, o "abordare cuprinzătoare" a fost încercat la Conferința de la Madrid, cu ideea că Israelul ar trebui să facă pace cu toți vecinii săi de la o dată, rezolvarea, în același timp problema refugiaților palestinieni.
Diplomați mai târziu a abandonat acest concept grandios și a încercat abordări incrementale în ultimii ani, de la "Gaza Prima", la "Virtual palestinian Suveranității".
Ideea a fost de a lucra pe ceea ce părea realizabil, mai degrabă decât se blocate pe problemele cele mai greu de rezolvat statutul final (în principal problema Ierusalimului și soarta refugiaților palestinieni).
Poate că faza cea mai de succes a păcii, Acordul Oslo din 1993, a implicat o combinație a acestor abordări, avansa cu o serie de măsuri de palestinieni autoguvernare în Gaza și Cisiordania, în timp ce promițând să rezolve aceste întrebări greu de rezolvat în centrul de conflictul mai târziu.
Atât israelienii extrema dreaptă și islamiștii militante ale Hamas a respins abordarea Oslo. Și în anul 2000, atunci când a doua Intifada a izbucnit, a murit și mii de vieți au fost pierdute.
Una dintre ipotezele pe scara larga a negocierilor atunci a fost ca SUA ar trebui să elibereze pe Israel pentru un acord de pace, și UE și anumite statele arabe ar trebui să se palestinienii la bord.
Dar toate acestea arata foarte problematic acum - Netanyahu și președintele SUA, Barack Obama sunt greu să vorbească ceea ce privește încercările eșuate după Israelului de a opri acordul nuclear al Iranului.
Între timp, mulți dintre cei mai mari donatori la cauza palestiniană au avut loc până în numerar destinate pentru a reconstrui Gaza din cauza eșecului de Hamas și Autoritatea Palestiniană să avanseze cu un proces de reconciliere care vizează încheie aproape de un deceniu dușmănie de moarte lor.
Fără perspectiva unui guvern de uniune de lucru, participarea palestinian în discuțiile este problematică.
Cu lucruri în căutarea atât de rău, atât domnul Netanyahu și cifrele de rang înalt palestinieni au început să cocheteze în ultimii ani, cu abandonarea "soluția celor două state" sau împărțirea terenurilor în litigiu, și aluzie în schimb la un stat unitar, fiecare parte implicând ar țineți mâna de sus.
Acum șapte luni, domnul Netanyahu părea să se întoarcă pe un angajament 2009 la un stat palestinian, spunând că a fost dat înainte turbulențelor cuprins lumea arabă și că, de 2015, "orice teritoriu care ar fi predat vor fi preluate de radical Islamiștii ".
Președintele palestinian Mahmud Abbas, între timp, și-a concentrat eforturile pe luarea Israel la Curtea Penală Internațională pentru campania de 2014, în Gaza, încercând să oprească activitatea de decontare și să atragă atenția asupra ceea ce el caracterizează ca atacurile israeliene pe site-uri sfinte musulmane din Ierusalim.
Unele de fundal a conflictului
După o perioadă de liniște relativă, violență între cele două comunități a spirală de la ciocniri au izbucnit la un punct de aprindere Ierusalim loc sfânt la mijlocul lunii septembrie.
Ei au fost alimentate de zvonurile printre palestinieni că Israelul a încercat să modifice un acord religios de lunga durata reglementează site-ului.
Israel a respins în mod repetat zvonuri ca incitare.
Curând după aceea, două israelieni au fost împușcați mortal de palestinieni din Cisiordania și atacurile au început junghi.
Atât Israel și autoritățile palestiniene au acuzat unul pe altul de a nu face nimic pentru a proteja comunitățile reciproc.
Deci, unde pot brokerii de pace merge, eventual, de aici?
În primul rând, ei încearcă să calmeze tensiunile pe moscheea al-Aqsa și Domul Stâncii, Federica Mogherini, reprezentant de top a UE, tweeting săptămâna trecută: "Respect pentru locuri sfinte cheie".
O propunere franceză la ONU pentru un grup internațional de monitorizare pentru a merge în Orașul Vechi al Ierusalimului, în scopul de a ușura tensiunile de la aceste site-uri a fost respins duminică de Israel.
Diplomației SUA, la rândul său, a fost sprijinindu-se pe dl Abbas, îndemnându-l să condamne valului recent de înjunghieri de palestinieni.
Mr Kerry speră să vadă liderul israelian în cursul acestei săptămâni (deși este posibil Netanyahu ar putea amâna călătoria lui Berlin, dacă se deteriorează în continuare de securitate) și dl Abbas în Iordania în week-end.
Aceste întâlniri planificate, deși sunt pe cale conține violența curent, nu proiecte mari pentru viitor.
Cu SUA se deplasează în sezonul alegerilor, și președintele Obama, aparent dezinteresat a pune în pericol ceea ce rămâne de președinției sale la Orientul Mijlociu de menținere a păcii, francezii se vedea o deschidere.
Propunerea lor asupra Ierusalimului a fost conceput pentru a reasigura atat oameni musulmani și evrei care incitare recente cu privire la posibilele modificări ale status quo-ul nu este întemeiat, și să limiteze ciocniri suplimentare.
Franța a fost, de asemenea, de lucru cu privire la inițiativele Consiliului de Securitate care vizează stoparea construcțiilor de decontare israeliene și avansarea statalitatea palestiniană.
Având în vedere că SUA și UE sunt în mod constant încearcă să împiedice Israel din necredincioasa pe abordarea două state la pace, domnul Netanyahu nu a repetat un fel de limbaj a folosit în timpul campaniei sale electorale.
De fapt, luna trecuta, la Adunarea Generală a ONU a spus: "Eu rămân angajat la o viziune a două state pentru două popoare."
Oded Eran, șef odinioară al echipei de negociere israelian cu palestinienii, spune prim-ministru este de a fi crezut, dar că opțiunea a două state este de neatins pentru moment, "circumstanțele actuale interne politice din Israel și instabilitatea în Regiunea face această propunere foarte nerealist ".
Având în vedere că extinderea în continuare a așezărilor evreiești complică orice eventuală soluție a două state, negociatorii străini vor dori să dețină picioarele domnului Netanyahu la foc în acest sens, cerând o înghețare.
Ari Shavit, un comentator israelian liberal și autor de pământul meu Făgăduite spune continuarea proiectului de decontare, este "o optiune sinucidere" pentru Israel și îndeamnă reluarea pas-cu-pas de restabilire, inclusiv o înghețare asezare de pe Cisiordania și un proiect de creștere a ofertei de apă Gaza.
Cu toate acestea, oprirea această construcție, să concesii teritoriale singur, sunt anatema pentru mulți dintre aliați de dreapta Netanyahu, astfel întrebarea este dacă lumea din afara poate exercita orice pârghie.
Mustapha Barghouti, un legiuitor și ministru odinioară palestinian spune "singura cale de a avea o soluție a două state este de a schimba echilibrul de putere", și susține că presiunea americană asupra Israelului este esențială pentru asta.
Acesta este un refren familiar printre palestinieni, dar rolul Americii pare diminuat, cel puțin pentru moment.
Aliații Israelului din Congres se va asigura aprovizionarea de arme statul evreu nu sunt tăiate, în timp ce administrația vede problemele mai urgente din Siria și o moștenire pozitivă în acordul său Iran.
Din ce în ce, este în UE că discuțiile cheie despre procesul de pace din Orientul Mijlociu apar.
Multe țări favorizează acțiuni mai dure împotriva lui Israel, inclusiv în ceea ce privește modificările săi comerciali favorabile, dar au fost în general blocate de Marea Britanie și Germania.
Pe această întrebare, ca pe atâția alții în aceste zile, Germania și persoana de cancelarul Angela Merkel sunt acum de o importanță centrală.
Prin urmare, planificată vizita domnului Netanyahu în această săptămână la Berlin.
Poziție în mod tradițional pro-israelian din Germania a fost schimbarea, mai ales din moment ce campania 2014 Gaza.
O creștere a populației musulmane din Germania, nu în ultimul rând prin acceptarea sute de mii de refugiați, pot avea, de asemenea, un efect, pe termen lung.
Chiar și așa, Oded Eran apreciază că UE "nu va impune sanctiuni comerciale capabile de a schimba dramatic politicilor Israelului".
În cazul în care comunitatea internațională este de a uni pe această temă - și este încă un mare "dacă", dat fiind că tragedia Siria și criza refugiaților rezultat sunt mai central în preocupările majorității ministerelor de externe - schimbările cheie, cel puțin până la un nou președinte american este ales, sunt susceptibile de a avea loc în Europa.
Dacă Franța folosește locul în rolul Consiliului de Securitate și Germania de lider în UE, presiunea ar putea construi in curand, mai ales pe Israel, pentru etapele semnificative din spate spre o soluție a două state.
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu